Ny fellow på Syddansk Universitet skal undersøge nyhedsinfluencere

Camilla Mehlsen er udpeget som fellow ved journalistuddannelserne på SDU. Hun starter fellowshippet til august.

Medieanalytikeren, forfatteren og bogaktuelle Camilla Mehlsen, er næst i rækken af fellows ved journalistuddannelserne på Syddansk Universitet (SDU).

Det oplyser hun på Linkedin.

Som ny fellow skal hun undersøge nyhedsinfluencere og personlighedsbåren journalistik.

Det sker ud fra en nysgerrighed i, hvordan man kan arbejde mere strategisk og praktisk med den personlighedsbårne journalistik med henblik på at få bedre fat i brugerne og samtidig sikre den bedst mulige journalistiske kvalitet.

Camilla Mehlsen har specialiseret sig i at forstå, hvordan unge påvirkes af digital teknologi og sociale medier, og hun har skrevet en stribe bøger om emnet – den nyeste udkom den 23. januar med titlen ’Opmærksomhedstyveriet’. 

Mehlsen har tidligere arbejdet som digital medieekspert hos Børns Vilkår, ligesom hun er ejer og stifter af research- og konsulentbureauet Mehlsen Media.

Hun har desuden været medlem af Djøf TechDK Kommission.

Med Fyens Stiftstidende Fellowship følger en halv million kroner og et halvt års ophold på SDU.

Ordningen er finansieret af den Fynske Bladfond – ejeren af blandt andet Fyens.dk. Formålet med at have fellows er at bidrage til at udvikle dansk journalistik til det bedre.

Camilla Mehlsen tiltræder stillingen til august og er den 19. fellow.

Forrige artikel Elsass Fonden får ny administrerende direktør Elsass Fonden får ny administrerende direktør Næste artikel Tidligere rådgiver for Jakob Ellemann og Troels Lund bliver en del af ledergruppen i Carlsberg Tidligere rådgiver for Jakob Ellemann og Troels Lund bliver en del af ledergruppen i Carlsberg
Fonde har med vilje præget Københavns metro for altid

Fonde har med vilje præget Københavns metro for altid

Private fonde har lagt millioner af kroner i at få moderne kunstværker integreret i den nye metrolinje. Det kaldes banebrydende og spektakulært, og for fondene bag er det en helt bevidst prioritering at bruge store donationer til at sætte præg på det offentlige rum.