Danskerne støtter reklamer i folkeskolen

NYHED: Et flertal af danskerne er tilhængere af sponsorater i folkeskolen, viser ny undersøgelse. SF vil have mere klare regler.

En splinterny skolebus, en ny legeplads eller nye interaktive tavler, alt sammen sponsoreret af lokale virksomheder. Eksempler på sponsorering af den danske folkeskole dukker jævnligt op, og et flertal af danskerne er tilsyneladende tilhængere af sponsorskolen.

Det viser en meningsmåling blandt 1068 danskere, som A&B Analyse har foretaget for Altinget.

I alt 60 procent af de adspurgte er tilhængere af sponsorering af folkeskolen, mens 32 procent er modstander af private virksomheders bidrag til den danske folkeskole.

Frygt for Danske Bank-skoler
Ifølge Anders Balle, formand for Skolelederne, er udviklingen, at flere skoler benytter sig af muligheden for private virksomheders indtog på skolerne, og den udvikling er uddannelsesordfører fra SF Pernille Vigsø Bagge ikke tryg ved.

Login