Denne uge på Uddannelse (5)

DET SKER: Undervisningsminister Christine Antorini (S) taler ved KL's Skolerigsdag 2013 i Aalborg. Folketingets Børne- og Undervisningsudvalg modtager deputationer om frie grundskolers rammevilkår, og DPU inviterer til debatmøde om inklusion. Læs mere her.

Ministeren
Børne- og undervisningsminister Christine Antorini er mandag 28. januar på institutionsbesøg i Albertslund. Samme dag besøger ministeren også Holmegårdsskolen og Langhøjskolen i Hvidovre samt holder oplæg ved Dansk Metal i København.

Tirsdag 29. januar holder ministeren tale ved diplom-overrækkelsen for Akademiet for Talentfulde Unge i København.

Onsdag 30. januar deltager Christine Antorini ved prisoverrækkelsen for historiekonkurrencen af Historielærerforeningen for Gymnasiet og HF, København.

Ministeren taler torsdag 31. januar ved KL's Skolerigsdag i Aalborg.

Folketinget
Tirsdag 29. januar er der udvalgsmøde i Børne- og Undervisningsudvalget. Udvalget modtager deputationer fra Dansk Friskoleforening og Fussingø-Egnens Friskole om B 30 (Frie grundskolers rammevilkår). Udvalget har desuden møde med forskere fra DPU med henblik på en gennemgang af resultaterne af PIRLS- og TIMSS-undersøgelserne

Andre arrangementer
Tirsdag 28. januar inviterer Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, til konference om transformativ læring. Det sker i anledning af udgivelsen af bogen "Transformativ Læring og Identitet". Ved konferencen vil forfatter til bogen Knud Illeris sammen med to andre læringsforskere, Etienne Wenger fra USA og Thomas Ziehe fra Tyskland, belyse og diskutere transformativ læring og dens relevans og konsekvenser i forbindelse med unges og voksnes læring.

Torsdag 31. februar og fredag 1. februar afholdes KL's Skolerigsdag 2013. Skolerigsdagen 2013 har særligt fokus på betydningen af gode læringsmiljøer, der er præget af inklusion og understøttet af it. Læringsmiljøerne i skoler og dagtilbud skal udvikles med afsæt i kravet om bedre resultater og tværfagligt samarbejde. Samtidig sættes der også fokus på forventningen om, at lærere og pædagoger anvender viden fra forskning.

Login