Ny temadebat: Hvordan balancerer ngo'er deres kommercielt orienterede aktiviteter med etiske hensyn?

De kommende uger har Altinget Civilsamfund inviteret ngo'er, eksperter og andre aktører til at debattere, hvordan ngo'er kan formidle deres arbejde og engagere sig i de nødvendige kommercielt orienterede aktiviteter, uden at tilsidesætte etikken.

Det er blevet december, og julen står for døren. Rundt omkring i landet bliver der for alvor prædiket om gavmildhed, barmhjertighed og næstekærlighed. 

Og denne særlige ånd har bevågenhed hos ngo'erne, som i denne tid skruer helt op for de kommercielle aktiviteter i håb om at høste indtjening – en indtjening, der er nødvendig for at kunne hjælpe de mindst privilegerede mennesker i ind- og udland. Og for kritikere lugter årstidens ekstra knald på indsamlingsaktiviteter i nogen grad af udnyttelse og grænser til smagløshed.  

Fra organisationernes side af bordet arbejdes der hver dag hårdt for at skabe en bedre verden - det koster penge, og derfor er en knivskarp og lige til grænsen markedsføring og andre kommercielt orienterede aktiviteter nødvendig. Eller hvad?

Login