KR Foundation håber at 'prædike for flere end de allerede frelste' i ny runde klimapulje til civilsamfund

Det er vigtigere, at man handler, end hvorfor, man handler. Sådan kan man opsummere det underliggende tema i KR Foundations nye ansøgningsrunde til ngo'er, der vil kommunikere om klima.

Hvis du er typen, der i årevis har forsaget oksekød, flyrejser og tøj, der ikke har været ejet før, er du blandt de mindst interessante profiler.

I hvert fald i forhold til de grupper, som KR Foundations kommunikationspulje gerne vil ramme i en ny ansøgningsrunde, hvor non-profit-organisationer kan søge penge til kommunikationsprojekter med et klimasigte. Man kan søge støtte på mellem 25.000-250.000 kroner.

”Vi håber meget, vi får projekter, der rammer nye målgrupper. Der er mange dygtige grønne organisationer, som mobiliserer dem, som allerede er aktive på klimadagsordnen. Men der er mange andre grupper, som synes klima er vigtigt, men som mangler måder, de kan engagere sig på, og fællesskaber, de kan se sig selv i. Hvordan kommer man bedst muligt i dialog med dem og giver dem muligheder for at deltage – det er vi interesserede i,” fortæller Rosa Klitgaard Andersen, programdirektør i KR Foundation.

Login