JP/Politikens Hus finder ny direktør internt

Ekstra Bladets Signe Skarequis stiger i graderne i JP/Politikens Hus, hvor hun får ansvaret for den nye, tværgående stilling som direktør for forretningsudvikling.

Efter 17 år i koncernen indtager Signe Skarequis nu en central rolle i JP/Politikens Hus.

Hun er nemlig blevet direktør i koncernens nye tværgående forretningsudviklingsenhed, der skal "understøtte de enkelte medier og kommer dem til gavn".

Det skriver JP/Politikens Hus i en pressemeddelelse.

"Vi skal blive endnu bedre til at understøtte vores medier med fælles markedsindsigter og kompetencer. Signe Skarequist har de ideelle kompetencer til at forløse potentialet i samarbejde med medierne,” siger Dorthe Bjerregaard-Knudsen, vicedirektør i JP/Politikens Hus, der blandt andet ejer Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Politiken og Finans.

Signe Skarequist har de seneste tre år været kommerciel direktør på Ekstra Bladet, hvor hun blandt andet har arbejdet med udrulning af abonnementsproduktet EB+ og opkøbet af netmedierne Bold.dk og holdet.dk.

Før da har hun bestredet flere stillinger indenfor salg og marketing hos Ekstra Bladet og JP/Politikens Hus.

"Selvom det bliver vemodigt at skulle forlade pladsen som kommerciel direktør på Ekstra Bladet, så glæder jeg mig helt enormt til at tage ansvar for det nye tværgående område,” siger koncernens nye direktør.

Signe Skarequis er uddannet cand.mag. i fransk og økonomi. Hun fratræder som kommerciel direktør på Ekstra Bladet, når hendes afløser er fundet.

Forrige artikel Tidligere skandaleramt næstformand i Nye Borgerlige overvejer at vende tilbage Tidligere skandaleramt næstformand i Nye Borgerlige overvejer at vende tilbage Næste artikel Kommunikationschef hos stor energikoncern skifter til byggebranchen Kommunikationschef hos stor energikoncern skifter til byggebranchen