Erhvervsskoler bruger flest reklamepenge

REKLAME: AMU-centre og tekniske skoler er de uddannelsesinstitutioner, som bruger den største andel af omsætningen på markedsføring. Gymnasierne og friskolerne ligger helt i bunden af listen.

AMU-centrene er den absolutte topscorer på listen over markedsføringsforbrug som konsekvens af, at de udbyder enkeltfag i konkurrence med andre, bemærker ministeren i svaret. I alt beløb AMU-centrenes reklamepenge sig i 2009 til 22,8 millioner kroner eller 4,1 procent af den samlede omsætning. De tekniske skoler brugte 76,5 millioner kroner eller 1,4 procent af omsætningen.

Færrest penge brugte produktionsskoler, friskoler og almene gymnasier, som alle spenderede under 0,3 procent af den samlede omsætning.

Samlet brugte alle uddannelsesinstitutioner under Undervisningsministeriet knap 430 millioner kroner på markedsføring, hvilket svarer til én procent af institutionernes budget på knap 40 milliarder kroner. Uddannelsesinstitutionernes markedsføring dækker alt fra åbent hus arrangementer til brochurer og annoncer, oplyser ministeren.

Login