"Anbefalingerne skal sikre, at fremtidens statsminister synes, at det naturvidenskabelige er sjovt”

INTERVIEW: Undervisning i klimaflygtninge og plastik i havene skal engagere både nørderne og de samfundsinteresserede elever i naturfagene. Ti anbefalinger skal sikre sammenhæng i undervisningen, forklarer formand for Naturvidenskabens ABC.

De ti naturvidenskabelige erkendelser, som ekspertgruppen bag Naturvidenskabens ABC præsenterede tirsdag morgen, skal være det faglige bolværk, som sikrer en samlet struktur i den naturvidenskabelige undervisning i folkeskolen.

Det forklarer formand for ekspertgruppen bag Naturvidenskabens ABC, Anja C. Andersen, der til daglig arbejder som astrofysiker og professor i offentlighedens forståelse for videnskaben på Københavns Universitet, til Altinget.

”Erkendelserne viser, hvordan de forskellige fagdiscipliner hænger sammen. De er tænkt sådan, at der er noget, man kan undervise i både i biologi, geografi og fysik/kemi, og at det fører til samme forståelse af emnet,” siger Anja C. Andersen.

Login