Nationalt Videncenter for Læsning - professionshøjskolerne


Lad os dog tale om læring – ikke om lektier

DEBAT: Der findes ingen dokumentation for, at lektier giver elever et fagligt løft. Derfor er debatten om lektielæsning i den afgørende fase af forhandlingerne om en ny folkeskole forfejlet, mener Klara Korsgaard, Centerleder ved Nationalt Videncenter for Læsning - Professionshøjskolerne.

Undervisere på læreruddannelserne mangler praksis-kendskab

Undervisere på læreruddannelserne mangler praksis-kendskab

DEBAT: Underviserne på læreruddannelserne mangler erfaring, og de må ofte gætte sig til, hvordan en undervisningstime foregår ude i grundskolen, mener Klara Korsgaard, Nationalt Videncenter for Læsning - professionshøjskolerne. Hun efterlyser derfor nationale krav til lektorkvalificering.

Hænger skriftsproget i garderoben?

Hænger skriftsproget i garderoben?

DEBAT: Børn har allerede erfaringer med skriftsproget, inden de starter i skole. Dette skal i langt højere grad anerkendes på skolerne, hvis ikke børnenes kompetencer skal gå tabt ved skolestart. Det mener Klara Korsgaard, Nationalt Videncenter for Læsning - professionshøjskolerne.