Resultatstyring skal styrke jobcentre

NOTE: Resultatstyring kan hjælpe til at opnå de politiske mål for beskæftigelse og samtidig give medarbejderne mere indflydelse.

Større medarbejderindflydele
To af de kommuner, der allerede har prøvet kræfter med resultatstyring, er Sønderborg og Holbæk Kommune. Og her er tilfredsheden stor. Metoden giver medarbejderne større indflydelse på deres dagligdag.

"Når du bruger resultatstyring i dit jobcenter eller en anden organisation, så opnår du automatisk at inddrage medarbejderne og arbejde bevidst med at få de overordnede politiske mål brudt ned i så overskuelige delmål, at selv den mindste arbejdsgruppe eller team i jobcentret kan finde sig selv og se, hvordan nøjagtigt deres indsats betyder noget for, at vi når i mål," siger Jørgen Stærmose arbejdsmarkedschef i Sønderborg Kommune og Bruno L. Hansen jobcenterchef i Holbæk Kommune til magasinet Danske Kommuner.

Derudover har resultatstyring, ifølge Jørgen Stærmose og Bruno L. Hansen, mindst tre fordele.

Login