Ti kulturhistoriske museer bliver del af Nationalmuseets onlinemedie

Nationalmuseets onlinemedie, Vores Tid, der blandt andet står bag en række populære historiepodcasts, indgår partnerskab med ti danske kulturhistoriske museer. Håbet er at udvide mediet endnu mere, fortæller chefen for mediet.

Podcasts, webdokumentarer, artikler og blogindlæg – alle med danmarkshistorien i centrum.

Det er omdrejningspunkterne for Nationalmuseets store satsning, onlinemediet Vores Tid, der nu udvider og samarbejder med ti partnermuseer, der ligger i hele landet. Det oplyser museet i en pressemeddelelse.

"Jeg er rigtig glad for, at så mange kulturhistoriske museer deler vores vision om at bringe museernes viden ud til nye målgrupper med journalistisk indhold på Vores Tid. Jeg ser meget frem til at prøve samarbejdet af med de første ti partnermuseer og håber samtidig, at vi i fremtiden får mulighed for at udvide kredsen yderligere," siger Jacob Frische, der er chef for Vores Tid.

Login