KL forsvarer valgkampagne

EFFEKT: Professor-kritik af kampagnen "Tænk dig om før du ikke stemmer" vækker undren i KL. Det er jo hans egen forskning, vi tager afsæt i, siger landsforeningens kommunikationschef.

Og der bliver ikke skudt i blinde, understreger KL's kommunikationschef, Line Aarsland, som reaktion på kritik af kampagnen fra statskundskabsprofessor Kasper Møller Hansen. I sidste uge forholdte han sig på Altinget.dk skeptisk over for kampagnens tilrettelæggelse.

Han pegede blandt andet på, at der kun er meget begrænset viden om, hvad der egentlig virker, og at der ikke i tilstrækkelig grad er lagt op til at sikre evidens for de reelle effekter af det to-cifrede millionbeløb, der samlet vil blive brugt.

"Vi undrer os meget over kritikken fra Kasper Møller Hansen. Hele vores kampagne bygger på hans forskning, og vi har i flere omgange haft fat i ham til at holde oplæg om, hvad vi ved virker og ikke virker," siger Line Aarsland.

Login