Ø'et og Svanen hitter hos danskerne

MÆRKER: Det røde Ø og den grønne miljøsvane er populære blandt danske forbrugere, viser ny undersøgelse fra Coop Analyse. Mange forbrugere forventer også, at de vil pryde langt flere dagligvarer fremover.

Danskerne er glade for det røde økologimærke og den grønne Svane, og mange forventer, at mærkerne vil sprede sig til mange flere dagligvarer i de kommende år. Det viser en dugfrisk rundspørge fra Coop Analyse.

Detailhandelsvirksomheden har spurgt mere end 2.000 repræsentativt udvalgte danskere om, hvor ofte de køber dagligvarer med henholdsvis det røde Ø-mærke, Fairtrade-mærket, Svanemærket og Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse-mærket.

Rundspørgen viser, at især Ø-mærket og Svanemærket er populære blandt de adspurgte. 66,9 procent svarer, at de regelmæssigt køber Ø-mærkede varer, mens 52,9 procent af svarpersonerne regelmæssigt køber varer med det grønne miljøsvane på.

Login