Kendt kampagne for frugt og grønt fortsætter

KORT NYT: "6 om dagen" vil også de næste fire år arbejde for at få danskerne til at spise mere frugt og grønt.

Med fortsættelsen af "6 om dagen"-kampagnen er kredsen af partnere udvidet.

Nye partnere er FDB, Danish Meat Association og Dansk Gartneri.

Dermed er producenter og forhandlere af fødevarer for første gang formelt med i samarbejdet, der ellers omfatter statslige styrelser, patientforeninger og frugt- og grøntsagsbranchens forskningsforening.

Ministeren er tilfreds
"Kampagnen med det kendte slogan "6 om dagen" har været en succes.

Budskabet om at spise mere frugt og grønt er trængt igennem hos danskerne. Og førende forskere på ernæringsområdet fremhæver kampagnen som en af årsagerne til, at danskerne spiser sundere.

Men en ting er at kende budskabet, noget andet er at omsætte det til praksis.

Det sætter partnerskabet nu fokus på, og jeg er meget tilfreds med at kunne medfinansiere kampagneaktiviteter i 2008," siger fødevareminister Eva Kjer Hansen (V) i en pressemeddelelse.

Login