Eva Kjer i samråd om cola-kampagne

KAMPAGNE: S og SF kræver forklaring fra fødevareministeren, der efter en henvendelse fra Coca-Cola har droppet dele af en kampagne, der råder børn fra at drikke for meget sodavand.

Eva Kjer Hansen (V) har stoppet en del af Fødevarestyrrelsens kampagne, hvor børn og unge opfordres til højst at drikke en halv liter sodavand eller saft om ugen. Det har hun gjort efter at have modtaget et brev fra Coca-Cola. 

Ifølge Avisen.dk fremgår det af brevet, at sodavandsgiganten fandt dele af kampagnen skadelig, da former og mærker, der minder om Coca-Colas, blev benyttet.

Eva Kjer Hansens beslutning skaber undren hos S og SF, da advokat og varemærkeekspert Johan Løje betegner kampagnen som helt lovlig. Derfor stiller de sig uforstående over for, at fødevareministeren har valgt at droppe dele af kampagnen. Partierne har nu valgt at kalde Eva Kjer Hansen i samråd i Fødevareudvalget:

Login