Messerschmidt er mediernes darling

SYNLIGHED: Morten Messerschmidt er den mest synlige EU-parlamentariker i de skrevne medier. Det viser en helt ny undersøgelse fra Infomedias Analyseafdeling. Ser man på partierne, ligger SF i bunden.

Undersøgelsen viser, at Morten Messerschmidt i løbet af det seneste år er blevet omtalt 1.334 gange i de skrevne danske medier. Det svarer til hele 18 pct. af alle de danske parlamentarikeres omtale.

"Det er for så vidt ikke overraskende, at Morten Messerschmidt ligger højt. Han vil gerne tilbage til dansk politik, så det er vigtigt for ham at være synlig. Det virker til, at han er god til at positionere sig i både debatter med dansk og EU-vinkel. Han er en af dem, man ringer til, når man har en sag om EU," siger senior medieanalytiker ved Infomedia Søren Langelykke.

Vil ikke glemmes
Morten Messerschmidt glæder sig over resultatet - særligt, fordi det har været en erklæret målsætning for ham fortsat at være en synlig figur i den politiske debat i Danmark:

"Da jeg blev valgt ind, var der mange, der sagde, at jeg bare ville blive glemt. Derfor har jeg været meget opmærksom på at skrive og debattere meget i spalterne og deltage i diskussionerne. Jeg går meget op i at få indlæg i aviserne," siger Morten Messerschmidt.

Morten Messerschmidt medgiver, at han ofte deltager i debatter, der ikke umiddelbart har at gøre med hans hverv som EU-politiker. Men DF'eren mener, det er helt naturligt:

"Det er rigtigt, at jeg ikke kun betragter mig som EU-parlamentariker. Jeg er politiker, og jeg interesserer mig for alt muligt i samfundsdebatten, som jeg tager del i, om det så er kongehuset eller Mellemøsten. Og du skal ikke bilde mig ind, at de andre MEP'er ville sig nej, hvis de blev bedt om at deltage i sådan en debat," siger Morten Messerschmidt.

Login