29 danske virksomheder og organisationer deltog ved klimatopmødet i Egypten: Det fik de ud af det

Det var ikke for at hente konkrete ordrer, at et stort hold repræsentanter for danske virksomheder deltog ved årets FN-klimatopmøde. Men det betyder meget for inspiration og branding af virksomhederne, og så er det til gavn for selve klimaprojektet. Det er erhvervslivet og grøn tænketank enige om.

I november løb COP27 af stablen i Sharm El-Sheik, og dansk erhvervsliv stillede med et  rekordstort hold af virksomheder ved topmødet. Altinget har snakket med Concito, Dansk Erhverv og den danske malingproducent Hempel for at undersøge, hvad de fik ud af at deltage. 

Og meldingen fra de tre aktører er klar. Danske virksomheder tog på COP for at møde nye mennesker, blive inspireret af andre virksomheder og promovere egne løsninger. Men det er ikke stedet, hvor man indgår de store aftaler eller købskontrakter. Dansk Erhverv kalder COP27 for "mødestedet" for virksomheder.  

Og det udnyttede milliardvirksomheden Hempel.

Login