Politiken mister annoncedirektør

Efter 12 år i sædet som annoncedirektør hos Politiken forlader Henrik Børjesson nu sin stilling. Han erstattes af nuværende direktør for JP/Politikens Hus' annoncenetværk, Troels Nielsen.

Henrik Børjesson har været en del af holdet på Politiken i intet mindre end 21 år, hvor han de seneste 12 år har været ansat som annoncedirektør.

Nu er tiden kommet til, at han forlader sin stilling for i stedet at søge udfordringer uden for Politikens fire vægge.

Det skriver Politiken.

Ifølge Mediawatch siger direktør for Politiken Roy Bruhn-Petersen, at beslutningen om jobskiftet er sket helt udramatisk, hvor begge parter har været enige om, at det er bedst for den afgående direktør og for Politiken:

"Politiken og jeg har meget at takke Henrik for. Henrik har dygtigt varetaget Politikens kommercielle interesser på annoncemarkedet i en udfordrende omstillingsperiode. Henrik har således store aktier i Politikens udvikling og resultater," siger Roy Bruhn-Petersen ifølge Politiken.

Den nye annoncedirektør bliver Troels Nielsen, som kommer fra en direktørstilling i Dansk Udgivernetværk, som er underlagt JP/Politiken-koncernen. Her har han været ansvarlig for at sælge annoncer på tværs af en stribe mediebrands.

Forrige artikel Vilhelmsen ny formand for landsbypris Næste artikel Bjarne Graven forlader Novo A/S