DR får ny chef for markedsføring

Tidligere koncernmarketingdirektør i Danske Bank Group Joachim Rubow bliver ny markedsføringschef i DR.

Joachim Rubow (39) får i sin nye stilling som markedsføringschef det strategiske og kreative ansvar for DR's samlede markedsføring på alle kanaler og platforme. Joachim Rubow mener ikke, at arbejdet med markedsføring i DR og Danske Bank er så forskelligt: ”DR og Danske Bank har nogle markante ting til fælles. Begge institutioner opleves som folkeeje – som virksomheder, der spiller en central rolle i danskernes liv. Samtidig er det to virksomheder, som danskerne har markante holdninger til på godt og ondt. Jeg glæder mig til at arbejde med, hvordan vi kan revitalisere opfattelsen af public service og gøre det endnu mere aktuelt for alle danskere i alle aldre,” siger han i en pressemeddelelse fra DR. Joachim Rubow er uddannet cand.mag. i kommunikation fra Aalborg Universitet og har derudover en mastergrad i kommunikation fra University of Oregon samt en fem måneders lederuddannelse på Harvard University i USA. Joachim Rubow var koncernmarketingdirektør i Danske Bank fra 2006 til sommeren 2012. Inden da arbejdede han hos reklamebureauet DDB. Joachim Rubow fik i 2011 prisen som ’Årets Markedsfører’ af Danske Reklame- og Relationbureauers Brancheforening. Joachim Rubow kommer til at indgå i ledelsen af DR Medier, og han skal referere til DR's mediedirektør Gitte Rabøl. Han tiltræder det nye job som markedsføringschef i DR 1. april, og han afløser Katrin Muth, der stoppede i DR før jul.
Forrige artikel Bendt Bendtsen bliver i Europa-Parlamentet Næste artikel Birthe Skaarup genopstiller ikke