Direktørskifte i Aller-koncernen

Skandinaviens største annoncebureau, DG Media, skifter nuværende direktør Kristian Lautrup-Nielsen ud med Lars Sander Matjeka, der er forretningsudviklingschef hos Aller Media.

Det Aller-ejede DG Media har udnævnt ny direktør efter Kristian Lautrup Nielsen, som har stiftet firmaet, har valgt at træde tilbage efter 15 år på posten.

Det bliver forretningsudviklingschef hos Aller Media, Lars Sander Matjeka, der overtager direktørstillingen. 

Lars Sander Matjeka er uddannet i økonomisk markedsføring på CBS, og hans karriere har rummet stillinger som marketing- og kommunikationsdirektør hos SAS Institute og som adm. direktør for Confex Danmark, inden han kom til Aller Media.

”Jeg har igennem de sidste 15 år arbejdet med kommerciel udvikling, salg og marketing, hvilket betyder, at jeg ofte selv har siddet med de selvsamme opgaver og projekter, som DG Medias kunder sidder med i dag. Jeg ser frem til at udvikle effektive og kreative løsninger for kunderne sammen med resten af det dygtige DG Media-hold,” udtaler Lars Sander Matjeka i en nyhed på DG Medias hjemmeside.

DG Media blev stiftet af Kristian Lautrup-Nielsen i 2000 som en del af Datagraf-koncernen og er i dag Skandinaviens største annoncebureau med omkring 50 medarbejdere fordelt på kontorer i København, Oslo og Stockholm. Som et led i en strategi om at være markedsledende inden for client publishing og content marketing i Norden købte Aller Media i juni 2014 DG Media og søsterselskabet Datagraf Communications.

Fra 1. november overtager Lars Sander Matjeka den daglige ledelse af annoncebureauet.

Forrige artikel Vestager får ALT for Damernes Kvindepris 2015 Næste artikel Fire topdirektører må forlade Berlingske