Arla præsenterer ny koncernledelse

Som led i Arlas nye strategi, Good Growth 2020, præsenterer virksomheden væsentlige ændringer i sin organisation, herunder en ny koncernledelse.    

Konkurrencen på det globale mejerimarked kræver en styrket værdiskabelse og større effektivitet, og derfor ændrer Arla sin organisation. Ændringerne betyder blandt andet, at koncernledelsen reduceres med to personer, og at de kommercielle markeder organiseres i to geografiske områder: Europa og International.

Det oplyser Arla i en pressemeddelelse.

Den nye koncernledelse kommer således til at bestå af følgende personer med dertilhørende ansvarsområder:

  • Peder Tuborgh, adm. direktør og ansvarlig for MMT (Milk, Members & Trading)
  • Povl Krogsgaard, vice-adm. direktør og ansvarlig for Global Supply Chain
  • Natalie Knight, koncernfinansdirektør (CFO)
  • Ola Arvidsson, HR & Corporate Affairs
  • Hanne Søndergaard, Marketing & Innovation
  • Peter Giørtz-Carlsen, Europa
  • Tim Ørting Jørgensen, International

Reorganiseringen er en del af Arlas strategi "Good Growth 2020", der gennem en forenklet organisation skal styrke fokusset på kunderne og forbrugerne på alle markederne samt sikre hurtigere eksekveringen af globale beslutninger. 

Det er forventningen, at 500 ud af Arlas 7.000 månedslønnede medarbejdere skal afskediges i forbindelse med omstruktureringen. 

Forrige artikel Berlingske-chef bliver ny direktør for Norstat Næste artikel Ishøj Kommune henter direktør i Miljø- og Fødevareministeriet