Katrine Robsøe (R) spørger uddannelses- og forskningsministeren, Christina Egelund, om sammenhængen mellem forudsat studietidsforbrug og ECTS-point
Relaterede Spørgsmål
- Uddannelses- og Forskningsudvalget, Spørgsmål 241: Katrine Robsøe (R) spørger uddannelses- og forskningsministeren, Christina Egelund, om hvor mange måneder, som 75 ECTS-kandidatuddannelser skal strække sig over, og hvilken variation, der evt. er (f.eks. mellem vinter og sommerstart)
- Uddannelses- og Forskningsudvalget, Spørgsmål 242: Katrine Robsøe (R) spørger uddannelses- og forskningsministeren, Christina Egelund, om aftaleelementet om en måneds tidligere afslutning af alle kandidatuddannelser
- Uddannelses- og Forskningsudvalget, Spørgsmål 243: Får studerende på de korte kandidatuddannelser ikke sommerferie i løbet af uddannelsesforløbet, da der skal skrives en afsluttende opgave i løbet af sommerperioden?
- Uddannelses- og Forskningsudvalget, Spørgsmål 244: Katrine Robsøe (R) spørger uddannelses- og forskningsministeren, Christina Egelund, om ministeren er enig i, at studerende på de nye komprimerede kandidatuddannelser på 75 ECTS pr. år må forventes at skulle studere mellem 39 timer om ugen (hvis de ikke holder ferier hele året) og 46 timer om ugen (hvis de holder fem ugers ferie)
- Uddannelses- og Forskningsudvalget, Spørgsmål 246: Katrine Robsøe (R) spørger uddannelses- og forskningsministeren, Christina Egelund, om den forudsatte studietid for studerende på uddannelser med hhv. 60 og 75 ECTS pr. kalenderår
- Uddannelses- og Forskningsudvalget, Spørgsmål 247: Katrine Robsøe (R) spørger uddannelses- og forskningsministeren, Christina Egelund, om det vil være muligt for studerende på 75 ECTS-kandidatuddannelserne at have studiejob, at tage på udlandsophold og indgå i projektorienterede forløb i lige så høj grad som i dag
- Uddannelses- og Forskningsudvalget, Spørgsmål 248: Katrine Robsøe (R) spørger uddannelses- og forskningsministeren, Christina Egelund, om hvilken dokumentation eller andet grundlag regeringen har for sin vurdering eller ”intention” om, hvordan flere ECTS pr. kalenderår, mindre ferie og flere undervisningstimer vil påvirke tiden brugt på studiejobs for studerende på de nye korte kandidatuddannelser