SF: Hvilke komfortmæssige forskelle er der mellem en BRT-bus og et tog?
Relaterede Spørgsmål
- Transportudvalget, Spørgsmål 322: Anne Valentina Berthelsen (SF) spørger transportministeren, Benny Engelbrecht, om ministeren, ud fra eksempler med sammenlignelige vilkår vil redegøre for, hvad udenlandske erfaringer viser om passagerpotentialet i BRT-busser sammenlignet med passagerpotentialet i jernbaner, såfremt løsningerne betjener opland og landdistrikter
- Transportudvalget, Spørgsmål 324: Anne Valentina Berthelsen (SF) spørger transportministeren, Benny Engelbrecht, om det vil være en kommunal opgave at vedligeholde slid på asfalten i forbindelse med anlæg af et BRT-bus tracé som erstatning for Østbanen
- Transportudvalget, Spørgsmål 325: Anne Valentina Berthelsen (SF) spørger transportministeren, Benny Engelbrecht, hvad det forventeligt vil koste at lave niveaufri indstigning på stationerne langs med Østbanens tracé, herunder på S-togsperronen på Køge Station, såfremt man anlægger et BRT-bustracé på samme strækning
- Transportudvalget, Spørgsmål 326: Anne Valentina Berthelsen (SF) spørger transportministeren, Benny Engelbrecht, hvad det vil koste at anlægge et BRT-tracé på strækningen med Østbanens nuværende tracé inkl. anlæg på strækningen mellem Køge og Roskilde
- Transportudvalget, Spørgsmål 327: Anne Valentina Berthelsen (SF) spørger transportministeren, Benny Engelbrecht, hvor bredt et BRT-tracé der skal anlægges på strækningen med den nuværende Østbanes tracé, såfremt BRT-busser i modsatkørende retninger skal kunne passere hinanden på ruten, og hvad det koster at anlægge et tracé af en sådan bredde, herunder hvad det koster i ekspropriationsudgifter
- Transportudvalget, Spørgsmål 328: Anne Valentina Berthelsen (SF) spørger transportministeren, Benny Engelbrecht, hvilke konkrete BRT-systemer i udlandet der henvises til, når det i pressemeddelelsen fra Transportministeriet af 28. januar 2020 oplyses, at: ”Der er gode erfaringer med BRT-løsninger i udlandet”