Stinus Lindgreen (R) spørger transportministeren, Thomas Danielsen, hvad den interne rente såvel som nettonutidsværdien af Egholmforbindelsen er med de nyeste tal for anlægsudgifterne
Relaterede Spørgsmål
- Transportudvalget, Spørgsmål 246: Kan ministeren bekræfte, at beregningerne fra 2021 viser, at Egholmforbindelsen er en markant dårligere samfundsøkonomisk investering, end man troede i 2011?
- Transportudvalget, Spørgsmål 247: Stinus Lindgreen (R) spørger transportministeren, Thomas Danielsen, om ministeren kan bekræfte, at der ikke er lavet nyere beregninger siden 2011 af alternativer til Egholmforbindelsen, der kan belyse, om alternativerne er mere eller mindre rentable samfundsøkonomisk og trafikalt
- Transportudvalget, Spørgsmål 248: Stinus Lindgreen (R) spørger transportministeren, Thomas Danielsen, om ministeren vil kommentere på, at "trafikken i løbet af nogle år efter anlæggets åbning vil stige til det nuværende niveau, hvorefter der fortsat vil være samme problemer med trafikafvikling som i dag. Dette dokumenteres af Vejdirektoratets trafikberegninger i 2021 VVM-analysen", som det fremgår af det åbne brev fra professor Otto Anker Nielsen af 24. januar 2022
- Transportudvalget, Spørgsmål 249: Stinus Lindgreen (R) spørger transportministeren, Thomas Danielsen, om ministeren er enig i, at de nyeste beregninger viser, at Egholmforbindelsen er blevet godt 1 mia. kr. dyrere i anlæg, at CO2-udledningerne er markant højere end tidligere beregnet, og at samfundsøkonomien af projektet er markant dårligere nu end antaget i 2011
- Transportudvalget, Spørgsmål 250: Stinus Lindgreen (R) spørger transportministeren, Thomas Danielsen, om ministeren, mener at en af de største ikke-brugerfinansierede faste forbindelser i Danmarkshistorien til nu 8,9 mia. kr. skal etableres, uden at der ligger tilstrækkeligt belyste alternativer vurderet samme år og med samme forudsætninger
- Transportudvalget, Spørgsmål 251: Stinus Lindgreen (R) spørger transportministeren, Thomas Danielsen, om ministeren er umiddelbart enig i, at de to skitserede alternativer til Egholmforbindelsen som beskrevet i det åbne brev fra professor Otto Anker Nielsen vil være billigere og have færre negative miljømæssige konsekvenser end Egholmforbindelsen
- Transportudvalget, Spørgsmål 252: Stinus Lindgreen (R) spørger transportministeren, Thomas Danielsen, om ministeren vil bede Vejdirektoratet om at lave beregninger på de to alternativer til Egholmforbindelsen, som beskrevet i det åbne brev fra professor Otto Anker Nielsen, så partierne kan få indblik i det forventede CO2-aftryk og de samfundsøkonomiske konsekvenser, herunder den interne rente og nettonutidsværdien af de to anlæg