Medielobbyist skifter spor

NYHED: DSR's stærke kommunikatør Erik Harr er blevet leder af Health Care ved Hill & Knowlton. Her vil den røde tråd fortsat være interessevaretagelse.

"Vi forberedte tidligt i processen alle de analyser, der kunne skabe en diskussion i medierne om lønsituationen for de offentligt ansatte, ligesom vi udpegede de temaer, der for os var centralt at få kommunikeret. Det gav os mulighederne for at have en klar og entydig profil i medierne. Dertil kommer, at vi var meget bevidst om at bruge sygeplejerskerne i vores kommunikation, fordi de er så gode til selv at fortælle, hvordan de opfatter situationen. Sygeplejerskerne har en særlig evne til at snakke lige ind i hjerterne på befolkningen, og det benyttede vi os da af."

0,5 pct. mere, end hvad arbejdsgiverne tilbød, lyder måske ikke af så meget, men resultatet af strejken skal ikke kun ses i den sammenhæng, understreger den tidligere kommunikationschef.

"Det er lykkedes for DSR at få sat fokus på ligeløn. De har sat det på dagsordenen, og det slag vil aldrig kunne vindes ved en enkelt lønforhandling," siger Erik Harr.

Fortsat udfordres
Så selvom strejken er slut er kampen langtfra slut. Det var et enigt forbund, der gik ind i strejken, og udfordringen bliver nu at få samlet tropperne igen og kæmpe videre. Det bliver den store udfordring for DSR, men for Erik Harr venter helt andre udfordringer ved Hill & Knowlton.

"Jeg har været ved DSR i over seks år, og grunden til, at jeg blev så længe, var, at sundhed er et så enormt spændende område. Og derudover, at det var en fantastisk arbejdsplads, hvor jeg har været med til at udvikle en helt ny afdeling. Vi fik samlet analyse og kommunikationsarbejdet i en afdeling, og jeg har været med til at lancere forskellige nye medier."

Nye udfordringer har der været nok af i jobbet ved DSR, og det forventer han bestemt også, at der vil være i det nye job.

Login