Seas-NVE skifter navn til Andel, men de fleste kunder har fortsat ingen andel

NAVNESKIFT: Trods det nye navn, Andel, er det forsat kun de kunder, som bor i selskabets gamle område, der er andelsejere. Bestyrelsesmedlem i Radius Pelle Dragsted håber, at selskabet efter navneskiftet snart vil sikre, at de københavnske kunder også bliver ligeværdige andelsejere i Andel.

Repræsentantskabet hos energiselskabet Seas-NVE besluttede tirsdag aften at vedtage forslaget om at skifte navn til Andel. Med navneskiftet ønsker selskabet at afspejle både de historiske rødder og nye tiders moderne fællesskaber.

”Med det nye navn Andel hylder vi vores oprindelse. Det er vigtigt for os at have et navn, som viser kunder, andelshavere, medarbejdere og samarbejdspartnere, at de er en del af noget større. Som andelsselskab ligger det i vores DNA, at vi skal skabe værdi for vores ejere, kunder og samfundet omkring os,” siger selskabets administrerende direktør Jesper Hjulmand i en pressemeddelelse.

Navneskiftet kan vise sig at være et led i en større ændring i andelsselskabet. For efter opkøbet af Radius Elnet og Ørsteds privatkunde- og udelysforretning for 21,3 mia. kroner i 2019, mangler selskabet forsat at finde en løsning, der giver alle deres kunder de samme rettigheder. En udfordring som bestyrelsesformand Jens Stenbæk til Energiwatch har kaldt for en gordisk knude.

Login