Hovedrig reklamemand bag LA's kampagne

COMEBACK: Gratis ekspertbistand fra den stenrige reklamemand Søren Kenner og heldig timing har gjort Liberal Alliances politiske annoncekampagne særdeles effektiv.

"De har forberedt sig godt. De har analyseret det politiske landskab og meget præcist defineret, hvilke budskaber de ville ud med. Men det er en betingelse for succesen, at de har kunnet slå til i en situation med en åbning i markedet."

Sådan vurderer kommunikationsdirektør Peter Goll fra Geelmuyden Kiese den særdeles overraskende succes for Liberal Alliances vedholdende annoncekampagne.

Kampagnen med helsides dagbladsannoncer har stået på i månedsvis, og idéen blev undfanget af LA's leder Anders Samuelsen, der havde to lignende annoncer i Horsens Folkeblad i kommunalvalg-kampen. Netop Horsens var et af de få steder, hvor det dengang skindøde parti fik en smule medvind.

Taknemmelig baggrund
Da Liberal Allliance i marts startede den landsdækkende kampagne, viste timingen sig at blive optimal:

Login